Jan Madern - In Memoriam

VLAARDINGEN – Jan Madern is vrijdag 11 september op 86-jarige leeftijd overleden. Madern was de oprichter van Madern Graveerindustrie dat uitgroeide tot één van de meest vooraanstaande graveerbedrijven van de wereld.

Jan is in 1972 lid geworden van Rotary Club Vlaardingen en aldus ons langstzittende lid en nestor van onze club. Wij verliezen in Jan een markant en aimabele persoon, altijd in voor een geintje en scherp met zijn opmerkingen tijdens de bijeenkomsten.

Maar Jan Madern deed veel meer dan dat. Hij was maatschappelijk zeer betrokken en was op vele fronten actief. Van 1986 tot 1990 was hij wethouder voor de VVD, hij was bestuurslid van de Vlaardingse Ondernemersvereniging IKV en was voorzitter van de Stichting Nationale Gedenkdagen Vlaardingen, de Stichting Museumkade en de Stichting Zwembad De Kulk. Jan Madern was tevens Paul Harris Fellow.

We wensen zijn familie en vrienden alle sterkte toe om dit grote verlies te dragen.

Voorzitter Rotary Club Vlaardingen

Denis A. Zonneveld