Hoe kunnen we de voedselbank structureel ondersteunen?

Spaar ze allemaal

Koop bij de kassa van AH voor 1 euro een unieke ansichtkaart van Mssl/Mland of Vld, uw euro gaat 100% naar de voedselbank en u maakt kans op mooie prijzen!

HOE KUNNEN WE DE VOEDSELBANK STRUCTUREEL ONDERSTEUNEN?

Hoe kunnen we bijdragen dat er minder mensen honger hebben in onze regio?

Dit vraagstuk hield Gerard van Kortenhof, directeur van de gelijknamige fietsenwinkels in de regio, al enige tijd bezig. Hij bedacht daarvoor een eenvoudig idee:

Als je zelf een afgeladen boodschappen kar staat af te rekenen, zou je dan geen euro extra willen geven aan de Voedselbank?

Als meerdere klanten van de supermarkt dit doen? Dan vormt er zich een spaarpot voor de Voedselbank bij Albert Heijn. Resultaat: de Voedselbank kan naar eigen inzicht en behoefte goederen kopen waaraan op dat moment een tekort aan is.

Rotary Maassluis en Rotary Vlaardingen omarmden dit idee, werkten het verder uit en vonden een enthousiaste partner in AH de Block en AH Vlaardingen