Presentatie 2e Zorgbus

2e Zorgbus Dokters van de Wereld

Twee compleet uitgeruste spreekkamers waarin we mensen kunnen doorverwijzen naar reguliere zorg, twee bloeddrukmeters, bloedsuikermeters en een schap met zelfzorgmedicatie. En dat allemaal op wielen. De tweede zorgbus is er!

Maandag 19 juni kregen we een sneek preview van de bus. Daarna konden we zelf een kijkje nemen in de nieuwe bus. Om zelf te ervaren wat er gebeurt tijdens een consult. Deze tweede zorgbus is mogelijk gemaakt dankzij steun van onder andere de Nationale Postcode Loterij en de Rotary. Met de nieuwe zorgbus wil Dokters van de Wereld ervoor zorgen dat goede zorg voor kwetsbare ongedocumenteerden in Nederland beter toegankelijk wordt. De zorgbus biedt een beschermde omgeving waar mensen verder geholpen kunnen worden met het inschrijven bij een eigen huisarts. Of met het maken van een afspraak in het ziekenhuis voor bijvoorbeeld een gebroken arm. Eind 2015 werd de eerste Zorgbus gelanceerd. In deze bus zijn in 2016 ruim 723 spreekuren gehouden en mensen geholpen. Met deze tweede bus kunnen nog meer mensen geholpen worden, in meerdere steden, op meerdere dagen. Dankzij Dokters van de Wereld.