Amsterdam-Minerva wint 2e R3 Open

Rotaryclub Amsterdam-Minerva wint tweede R3 OPEN…

Het zou zo maar kunnen! Houdt er rekening mee dat de organiserende Rotaryclub Amsterdam-Arena en Rotaryclub Amsterdam-Zuidoost en al vele bedrijven rondom de Ouderekerkerplas klaar staan voor een bijzonder en sportief fundraising evenement dat dit jaar voor de tweede maal wordt georganiseerd: de Rotary Roei Regatta Open, kortweg R3 OPEN genoemd.

Na het succes van de eerste R3 OPEN, resultaat 20.000 Euro voor een sfeervol kinderrestaurant voor het Emma Kinderziekenhuis, staat de tweede R3 OPEN gepland op vrijdag 1 juli 2011 van 15u00 tot 19u30 bij het dagkampeerterrein bij de Ouderkerkerplas in het Groengebied Amstelland.

RC Amsterdam-Arena en RC Amsterdam-Zuidoost, de twee Rotaryclubs in Amsterdam Zuidoost, hebben als belangrijk doel om hun vereende krachten, bedrijven rondom de Ouderkerkerplas en uit ons clubgebied, in te zetten om op een inspirerende manier lokale ondernemingskracht te bundelen om dienstbaarheid aan de lokale samenleving te bieden. Netwerken, plezier en maatschappelijk belang met elkaar te verbinden en zo een continue bijdrage te leveren. En hierin worden we gesteund door de roei-, zeil- en kanovereniging ‘de Amstelgeuzen’ en de logistiek wordt verzorgd door de Koninklijke Saan.

Concreet doel deze editie is zelfredzaamheid stimuleren voor de groep mensen in Zuidoost die afhankelijk is van de voedselbank. Met deze mensen is ‘meer aan de hand’ en MaDi (Maatschappelijke Dienstverlening) Amsterdam Zuidoost & Diemen heeft een training ‘op eigen kracht’ ontwikkeld welke aantoonbaar succesvol is. Zij zijn echter financieel niet in staat geweest om voldoende extra cursussen te geven. Per groep van 10 -12 deelnemers zijn 11 cursusdelen nodig om empowerment te bereiken en deze (eenouder)gezinnen binnen 3 jaar weer uit de voedselbank te krijgen.

Het evenement is een mooie aanleiding. Eigenlijk willen we als R3 OPEN, naast dit concrete doel, vooral een podium bieden aan alle mooie initiatieven in Amsterdam Zuidoost die een sponsor verdienen. Tijdens dit evenement kunnen zij kennis maken met ondernemers die hen vooruit kunnen helpen Het evenement is opgezet vanuit de visie ‘bundeling van krachten helpt’: veel (kleine) ploegen van verschillende bedrijven uit de regio Groot Amsterdam die een roeiboot sponsoren, strijden om de eeuwige roem op de Ouderkerkerplas en roeien met de riemen die ze hebben voor projectfinanciering geïnitieerd door beide clubs. Wij verwachten minimaal 30 ploegen bestaande uit vier personen en een stuurman/-vrouw per ploeg aan de start.

Met de Rotaryclubs uit de omgeving ‘aan boord’ kan dit nog mooier worden. Sponsorbijdrage per boot is € 500,-. Actieve clubs leveren daar 4 roeiers en een stuurman (allen m/v) bij. Laat u niet tegenhouden! Een boot zonder roeiers of alleen deelnemen als 'losse' roeier € 125,- behoort ook tot de mogelijkheden. Dan maken wij graag een passend, winnend team!

Meldt u hier aan, dan zorgen wij voor prachtig weer en een onvergetelijke goed bestede middag! Meer informatie vindt u op: http://www.r3open.nl/

Paul Smit (RC Amsterdam-Arena) en Gerald Monterie (RC Amsterdam Zuidoost)