Bijeenkomst JobRotary Amsterdam

Op 17 augustus is het zover. Dan vindt onder het genot van een hapje en een drankje de kickoff bijeenkomst plaats van JobRotary Amsterdam voor het nieuwe seizoen. JobRotary Amsterdam is vorig jaar opgericht en bestaat uit een enthousiaste groep Rotarians die vanuit hun beroep (vocational service) dienstbaarheid betrachten aan werkzoekende Amsterdamse 40-plussers die een half jaar werkeloos zijn. Zie ook www.jobrotary.nl en ’t artikel dat dit jaar in NRC is gepubliceerd (zie bijlage).

Tijdens de bijeenkomst zullen de huidige JobRotary-mentoren ervaringen uitwisselen van het afgelopen jaar en zal informatie worden verstrekt aan de nieuwe kandidaat-mentoren over wat het mentorschap inhoudt. Tevens zullen JobRotary doelstelling, resultaten, organisatie en werkwijze de revue passeren. Daarnaast zullen afspraken worden gemaakt voor het komende JobRotary jaar.

We zijn verheugd dat ook een aantal kaderleden van JobRotary Nederland, onder wie de districtscoordinator Henk Pruiksma en ambassadeur Nol de Kok, de bijeenkomst zullen bijwonen. Intensieve samenwerking de afgelopen weken heeft ertoe geleid dat onze wachtlijst voor werkzoekenden is opgeschoond in overleg met deze werkzoekenden. De 15 werkzoekenden die nog op de wachtlijst staan hebben te horen gekregen dat zij eind augustus opnieuw zullen worden benaderd. Ook  hebben een aantal organisatorische veranderingen plaatsgevonden, waaronder de opvolging van coördinator Dick Dijkman door ondergetekende. Tijdens de bijeenkomst zullen de organisatorische wijzigingen verder worden toegelicht.

Wij verheugen ons op een enerverende bijeenkomst waarin we met elkaar weer momentum creëren om vanuit de vocational service gedachte JobRotary Amsterdam verder op de kaart zetten.

Locatie

De locatie van de bijeenkomst is Boerderij Langerlust, de thuisbasis van Rotary Amsterdam-Arena in Amsterdam Zuidoost.

Boerderij Langerlust
Provincialeweg 24
1108 AB  Amsterdam Zuidoost
T: 020 3420440

Klik hier voor meer informatie over deze locatie: http://www.langerlust.nl

Klik hier voor de routebeschrijving: http://www.langerlust.nl/page.ocl?pageid=12

Tijdstip

De bijeenkomst is gepland van 18.30 – 21.00 uur.

- Welkom en introductie JobRotary

- Diner

- Ervaringen van mentoren

- JobRotary Amsterdam (resultaten tot nu toe en werkwijze)

- Rol UWV

- Matching mentoren – werkzoekenden / afspraken komend jaar

- W.v.t.t.k.

- Einde

Tijdens deze JobRotary bijeenkomst wordt een diner (keuze uit vlees of vis) geserveerd. De kosten hiervoor, inclusief 2 drankjes en koffie/thee, zijn €17 en worden individueel na de bijeenkomst afgerekend met de boerderij.

Gaarne uiterlijk 8 augustus per e-mail aangeven of je aanwezig zult zijn en eventueel met hoeveel en welke personen.

Wil je meer informatie of even overleggen, bel dan even.

Zoals steeds, met vriendelijke groet.

Andro Bottse

Coordinator JobRotary Amsterdam

06-29516704

Vergeet a.u.b. niet om deze mail door te sturen naar mogelijke belangstellenden binnen of buiten je Rotary Club. We kunnen nieuwe JobRotary mentoren goed gebruiken.