Fellowship op circuit Zandvoort

FELLOWSHIP TUSSEN DE WIELEN OP CIRCUITPARK ZANDVOORT

D1580 - Op het Circuitpark Zandvoort vond 14 oktober een autosportdag voor rotarians plaats. Vanuit het hele land waren zij met hun introducés al vroeg naar Zandvoort gekomen om daar hun passie voor auto’s en autosport met elkaar te delen. Tijdens de dag kon men zelf op het circuit rijden in exoten zoals de Lamborghini Gallardo en de Porsche 911. Tevens werd er in diverse tour- en formule auto’s gereden en meegereden. Het beste resultaat op de behendigheidsproeven die in competitieverband werden afgelegd, was er voor Hans Wijnants (RC Emmeloord). Op de voet gevolgd door Leendert de Haan (RC Amsterdam-Minerva) en Johan Zandstra (RC Amstelveen Nieuwer-Amstel) die voor respectievelijk de tweede en derde plaats tekenden. Aan de ontmoetingsdag was tevens een actie voor Stichting KIKA ‘kinderen kankervrij’ verbonden. Aan het einde van de dag overhandigden de organisatoren Michael Bleekemolen van Bleekemolens Race Planet en Cees Hoogduin, voorzitter van RC Amstelveen-Nieuwer-Amstel, een cheque ter waarde van € 5.000 aan mevrouw Ans Liefhebber, ambassadrice van Stichting KIKA. De Stichting KIKA is voor de financiering van onderzoek naar ‘kindspecifieke’ behandelmethoden van kanker volledig afhankelijk van donaties en giften van particulieren en bedrijven. In haar dankwoord onderstreepte mevrouw Liefhebber dan ook het belang van initiatieven als deze voor haar stichting.