Gastenverblijf VUMC, Rotary NLDoetmee dag2

Rotary doet NLDoet bij Gastenverblijf VUMC – 11 maart 2017

Dag twee van NLDoet bracht me naar het Gastenverblijf van VUMC (https://www.vumc.nl/afdelingen/gastenverblijf/). In tegenstelling tot wat ik dacht, wordt dit gerund door een eigen stichting die los staat van het VUMC. Ze moeten het gebouw zelfs huren van het VUMC! Het is een soort hotel, waar familie enkele dagen of weken kan verblijven van mensen die zijn opgenomen voor behandeling in het VUMC. Maar ook mensen die langdurige behandeling hebben, maar dan zonder zorgbehoefte, en mensen met zorg die gestrand zijn op Schiphol. Er zijn 25 kamers, waarvan er ruim 10 een grote schoonmaakbeurt konden gebruiken. Evenals het trappenhuis, de gezamenlijke woonkamer en de entree. Die ochtend traden Helga, Amy, Anna, Jim en ondergetekende aan om deze klus te klaren. Soppend, boenend, zuigend, ramen lappend, schrobbend en afstoffend brachten we de ochtend door. Een prima lunch sloot de ochtend af. Moe, maar voldaan gingen we weer naar huis. Zo doen we dat bij Rotary!

IMG_1969.JPG

IMG_1983.JPG