Bert Wille

Na de rechtenstudie aan de universiteit Leiden is Bert in 1972 advocaat geworden en later ook rechter plaatsvervanger.

Bert is één van de oprichters van het kantoor Wille Donker. Nu een kantoor met 20 advocaten.

Ook heeft Bert zich ingezet om Cyrus Ross International op te richten. Cyrus Ross is een antwoord op de uitdaging om Europa als werkterrein te beschouwen.

De snelle economische en politieke ontwikkelingen in Europa hebben met name bij het bedrijfsleven de vraag naar juridische dienstverlening met een grensoverschrijdend karakter sterk doen toenemen.

Bert beschouwt zijn werk als zijn belangrijkste maatschappelijke activiteit. Het is inderdaad klaar staan voor het recht van de inwoners van onze samenleving.

Daarnaast vindt hij begeleiding van jonge advocaten belangrijk.

Het lidmaatschap van de Rotary is voor Bert vooral gericht op fellowship en community service. Echt twee vaste waarden waar Rotary voor staat.

Daarnaast vindt Bert ook de kennismaking met verschillende andere beroepsgroepen van belang.

Tijdens het lidmaatschap zijn de saamhorigheid, betrokkenheid en loyaliteit punten geweest waarop Bert echt heeft ervaren wat Rotary is en waar het voor staat. Deze waarden blijken met name bij trieste gebeurtenissen en/of moeilijke situaties.

Hobby’s zijn het lezen van non-fictie boeken en de genealogie van zijn eigen familie.