Krikor Momdjian

Krikor is de scheppende geest binnen de Club. Hij genoot zijn opleiding Beeldende Kunst en Binnenhuisarchitectuur in Beiroet en volgde in dezelfde disciplines post-academische opleidingen in Florence en Parijs. Hij is al meer dan veertig jaar actief als beeldend kunstenaar, schilder en meer recent ook als dichter.

Als schilder heeft Krikor een groot oeuvre op zijn naam staan. Een hoogtepunt in zijn carrière vormt een driejarig project aan Oxford University , met vertaal workshops van zijn gedichten en als sluitstuk een tentoonstelling in The Pembroke Art Gallery , waar ook de vernissage plaatsvond van twee boeken – de een over zijn schilderijen, de ander over zijn gedichten.

De meeste voldoening vindt hij in culturele activiteiten, waaronder het verzorgen van een workshop voor uitwisselingsstudenten in Alphen.

Hij is toegetreden tot de Rotary om als kunstenaar een bijdrage te kunnen leveren aan het ontwikkelen en realiseren van goede doelen in de plaatselijke gemeenschap. Als scheppend individu ervaart hij daarnaast de sociale contacten als stimulerend en verrijkend.

Een bijzonder moment was de viering als pas toegetreden lid van het derde lustrum van de Club op Terschelling. De vele, vaak hilarische momenten staan stevig in zijn geheugen gegrift.

Het zal geen verbazing wekken dat deze wereldburger die van Armeense afkomst is, opgegroeid is in Libanon en gestudeerd heeft in Florence en Parijs, reizen als hobby heeft. Ook als fervent liefhebber van goede boeken laat hij zijn geest vaak reizen.