Piet Kamphuis

C:\Users\Henk\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Piet.jpg

Piet Kamphuis

Piet, geboren en getogen in Groningen, is met zijn doctorale opleiding Moderne Geschiedenis van de Rijksuniversiteit Groningen als achtergrond, de grondlegger en eerste directeur geweest van het Nederlands Instituut voor Militaire Historie.

Trots is Piet op zijn benoeming tot voorzitter en vervolgens ere-voorzitter van de Commission Internationale d’Histoire Militaire, de Unescowereldorganisatie van militair-historici, en op het boek Mei 1940.De strijd op Nederlands grondgebied dat als standaardwerk geldt voor de Duitse aanval op Nederland.

Piet schept voldoening uit het pal staan voor wetenschappelijke integriteit in een politieke –ambtelijke omgeving.

Het lidmaatschap van Rotary Club Alphen-Woubrugge levert Piet een verbreding op van zijn gezichtsveld buiten zijn werkomgeving en verankert hem in de plaatselijke samenleving.

Een bijzonder moment tijdens zijn lidmaatschap is de spreekbeurt van zijn dochter, ooit als student deelneemster aan RYLA, over haar leidinggevende functie voor de leden van de club.

Zijn vrije tijd besteedt Piet aan lezen, reizen, excursies en het voorzitterschap van de fanclub van zijn kleinzoon.