Winfried Ponsioen

Winfried Ponsioen is een bekende ondernemer in Alphen aan den Rijn. Hij studeerde werktuigbouwkunde in Delft waarna hij zijn eerste werkervaring op deed als ingenieur in de offshore industrie vanuit Monaco. Totdat hij door zijn vader terug naar Alphen werd gevraagd om het installatiebedrijf van de familie voort te zetten.

Al vele jaren is duurzaamheid een belangrijk onderwerp voor Winfried. Vele innovaties heeft hij toegepast bij de bouw van het nieuwe bedrijfspand.

Als mede-initiatiefnemer en bestuurder is hij trots dat de Golfclub Liemeer van de grond is gekomen.

Als bestuurder van meerdere goede doelen stichtingen heeft Winfried bijgedragen aan het ondersteunen van initiatieven op het gebied van cultuur en welzijn.

Lidmaatschap van de Rotary is belangrijk voor Winfried vanwege de netwerkrelaties en de bijdrage aan goede doelen. Maar bovenal de vriendschappen met zijn Rotary golfvrienden.

De lustrumactiviteiten herinnert hij als hoogtepunten in het Rotary bestaan.

Winfrieds hobby’s zijn golfen, fietsen en het ontwikkelen van bouwprojecten.