Richard Driessen

Richard heeft na zijn fysiotherapie opleiding, jarenlang gewerkt in de psychiatrie als fysio- en manueeltherapeut. Al van meet af aan geboeid en geïnteresseerd in de samenhang tussen het lichamelijke en het geestelijke functioneren bij de mens. En werkt nog steeds met veel plezier samen met de cliënten om hun functioneren te optimaliseren.

Naast het werken als therapeut was het mooi om later in zijn carrière mede sturing te geven aan een grote fysiotherapie praktijk in Alphen aan den Rijn.

Mooie ervaringen waren om beginnende fysiotherapie studenten te “ontgroenen”. Ze ook te kunnen begeleiden als stagiaire tijdens hun opleiding. Ook allerlei activiteiten te doen bij verenigingen in vele varianten, wel of niet gerelateerd aan zijn opleiding. Meewerken bij het ATP tennistoernooi in Alphen of de Nederlandse Atletiek kampioenschappen bij AAV’36 waren hierbij prachtige ervaringen.

Mensen ondersteunen en helpen is leuk en geeft veel voldoening dus de stap naar de Rotary was dan ook niet onlogisch. Waarbij ook voldoende ruimte is om input te krijgen van anderen die deze “drive” ook hebben.

Sporten is voor Richard een must. Voetbal en basketbal heeft hij veel gedaan en in mindere mate honkbal. Nu houdt hij het bij tennis en golf. En in de winter skiën. Daarnaast heeft hij nog plezier in klussen, tuinieren en onderhouden van een vijver met koi karpers.