Jaco Plompen

Jaco Plompen is directeur productie bij Dura Vermeer. Hij heeft zijn opleiding genoten aan de Technische Universiteit van Delft, Bouwmanagement en Vastgoedbeheer.

Jaco kan genieten van de momenten dat hij kan bijdragen aan belangrijke beslissingen die mensen in hun leven nemen. Hij glimt van trots op het moment dat een sleutel wordt overhandigd aan de bewoners van hun nieuwe woning. Een bijzonder moment was voor hem de oplevering van Pontsteiger in Amsterdam. Het project is een icoon voor de stad dat internationaal aandacht trekt. Als voorzitter van het opleidingsbedrijf ‘Bouwmensen Amsterdam’ draagt hij zorg voor het stimuleren van jongeren om een opleiding in de bouw te volgen.

Voor de Rotary was Jaco actief betrokken bij de Jeugdcommissie. Hij kijkt met groot plezier terug naar het Summercamp waarbij de commissie een twee- weeks programma organiseerde voor een groep buitenlandse jongeren.

Bestuurslidmaatschappen leiden soms tot bijzondere banden. Dat is ook bij Jaco het geval. Met drie voormalige bestuursvrienden trekt hij ieder jaar erop uit om nieuwe en bijzondere wijnen te ontdekken. Ook tussen de betrokken echtgenotes is een klik ontstaan, zodat naast het wijnreisje ook met de dames wordt uitgerukt naar gebieden waar het leven goed is.

Jaco’s hobby’s zijn tennis, hardlopen en klussen. Het meest geniet hij echter van de wintersportvakantie met zijn gezin.