Ed van Popele

Ed heeft een master werktuigbouwkunde aan de Technische Universiteit Eindhoven behaald en is vervolgens bij Shell in dienst getreden. Hij is thans manager Capital Projects bij deze multinational.

Shell heeft hem op veel plaatsen op de wereld gebracht. Zo heeft hij gewoond in London, Australië, India, Tokio, Maleisië en zijn thuisbasis, Alphen aan den Rijn waar hij binnenkort het huis van zijn dromen denkt te betrekken. Het ontwikkelen van grootschalige industriële projecten met wereldwijde impact beschouwt hij als een permanent hoogtepunt in zijn carrière.

Het sponsoren en actief meewerken aan lokale maatschappelijke doelen verschaft hem veel vreugde.

Ed is lid geworden van de Rotaryclub, omdat hij – in zijn eigen woorden – ‘als relatieve nieuwkomer een goede verankering in de Alphense gemeenschap’ zocht. Zijn lidmaatschap biedt daarnaast de mogelijkheid om kennis te nemen en te leren van beroepen en vakgebieden waarmee hij anders niet in aanmerking zou komen. ‘Last but not least’ ervaart hij de wekelijkse bijeenkomsten als een vriendelijke deken. Met zijn ervaring als expat weet hij het Nederlandse begrip ‘gezelligheid’ op waarde te schatten.

De Clubbijeenkomsten met vriendschap en gezelligheid zijn voor hem terugkerende hoogtepunten.

Zijn belangrijkste hobby’s zijn sporten, waarbij hij over de hele wereld squashcourts onveilig heeft gemaakt, en reizen.