Henk Uittenbogaard

Henk heeft Elektrotechniek en Industrieel Ontwerpen gestudeerd aan de Technische Universiteit Delft. Tegenwoordig is hij directeur van het ICT bedrijf AnyWi Technologies in Leiden.

Bij Henk zit pionieren in het bloed. Hij is altijd opzoek naar uitdagende oplossingen. In zijn studententijd was hij al initiator van het op de rails zetten van de fietsslaaptrein en was hij medeorganisator van de eerste fietsvakantiebeurs.

Voor zijn werk was hij verantwoordelijk voor de strategie en groei van verschillende ICT bedrijven. Hij kan enthousiast vertellen over zijn ervaringen bij het opzetten van een vestiging in Rusland tijdens de Perestrojka van begin jaren’90. Tegenwoordig is Henk betrokken bij onderzoeksprojecten op het gebied van zelfsturende auto’s en drones.

De belangrijkste reden om lid te worden van de Rotary was voor hem het verbreden van de kennissenkring met leden uit verschillende beroepsgroepen. Grote voldoening haalt hij uit het mede organiseren van de tweejaarlijkse cultuurreis naar een bijzondere locatie in Europa, warbij zijn ervaring uit de reiswereld hem goed van pas komt.

In zijn vrije tijd is hij te vinden in zijn garage waar hij graag sleutelt aan klassieke auto’s en motorfietsen. Zijn passie is het samen met vrienden deelnemen aan uitdagende fietstochten in de bergen.