Nico de Jong

Nico is na zijn HTS-opleiding Weg- en Waterbouwkunde 30 jaar gewerkt in de wegenbouw. Thans is hij zelfstandig ondernemer en werkt als adviseur op het vlak van Infrastructuur en Gebiedsontwikkeling.

Het hoogtepunt in zijn carrière is voor Nico het starten van zijn eigen onderneming. Deze start was aan het begin van de financiële crisis en was gedurfd. Inmiddels al weer bijna 10 jaar zeer succesvol.

Nico schept voldoening uit een bijdrage leveren aan maatschappelijke doelen en dat dan ook nog gekoppeld aan een Rotary activiteiten. Nico steekt zijn handen daarvoor graag uit de mouwen.

Nico is door een familielid enthousiast gemaakt voor lidmaatschap van Rotary Club Alphen-Woubrugge. Het lidmaatschap biedt Nico de mogelijkheid om zijn steentje aan de maatschappij bij te dragen en hij doet dat graag.

Nico beschouwt het project Wandelen Voor Water in 2015 als een hoogtepunt van zijn lidmaatschap. Mede door zijn inzet namen, in het derde jaar, bijna 500 leerlingen deel aan de wandeling en was de opbrengst € 20.000. Van dit bedrag werden sanitaire voorzieningen in Derde Wereldlanden gefinancierd.

Zijn vrije tijd besteedt Nico aan wandelen, golf en fietsen. Nico besteedt overigens nog veel tijd aan zijn werk.