Bestuurswisseling ten huize van de nieuwe voorzitter

Bestuurswissel

Woensdag 10 juli was het moment voor de jaarlijkse bestuurswissel van Rotaryclub Almere Weerwater. Ondanks het slechte weer was de stemming opperbest en de opkomst bijzonder groot. De feestelijke bijeenkomst werd gehouden ten huize van de nieuwe president Paul Offerman. Bij de start van het formele deel memoreerde uittredend voorzitter Nicole van Bloois, de vele activiteiten die is het afgelopen jaar zijn uitgevoerd. Het jaarthema was “Gezondheid”. In het teken van dit thema zijn vele interessante lezingen en excursies georganiseerd. Maar er was ook aandacht voor de jaarlijks terugkerende activiteiten. Tenslotte werd expliciet met succes aandacht gegeven aan ledenbeleid. Wij mochten 3 nieuwe leden verwelkomen. Nicole sloot af met haar laatste handeling als president met de installatie van ons nieuwste lid, zorgondernemer Gerbrand Joustra.

Nadat de Ambtsketting van eigenaar was verwisseld bedankte Paul zijn voorganger voor een fantastisch jaar, waarin de hele club met bewondering heeft gekeken naar de enorme inzet van Nicole om de club weer nieuw leven in te blazen, hetgeen buitengewoon goed is gelukt. Paul maakte zijn jaarthema bekend, dat is “Veiligheid”. Hij heeft hiervoor gekozen omdat dit erg dicht bij hem ligt. Zo is hij al jarenlang beroepsmatig bezig met verkeersveiligheid en is hij nauw betrokken bij het waarborgen van veilig wonen voor mensen met een beperking.

Nu al is bekend dat er een aantal aansprekende sprekers in het komend jaar langs zullen komen, zoals de Burgemeester van Almere Franc Weerwind en de korpschef van Politie, oud verkeersofficier Koos Spee en verkeerspsycholoog Adriaan Heino. Een traditie binnen de club is dat de nieuwe president de inkomend voorzitter bekend maakt. Paul introduceerde Alie Boorsma hiervoor en overhandigde haar de bijbehorende versierselen. Uiteraard was tussen de formele momenten voldoende gelegenheid om te genieten van een hapje en drankje en werd er veel “bijgepraat”. De avond werd afgesloten met het aansnijden van een heerlijke taart voorzien van het Rotary International en ons eigen club logo.