Tentoonstelling Almere Boven

Op woensdag 14 oktober was een klein deel van onze club uitgenodigd bij het stadsarchief in Almere. Vanwege de Corona maatregelen heeft slechts een klein aantal leden kunnen genieten van de luchtfoto- tentoonstelling “Almere Boven”. Het stadsarchief presenteert een selectie aan oude luchtfoto’s van de stad in contrast met nieuwe luchtfoto’s. Stadsarchivaris Ellis Kreuvel en medewerker Michel Langendijk zorgde voor een boeiende bijeenkomst in het stadsarchief en deel ook in de Nieuwe Bibliotheek. De tentoonstelling is er nog t/m februari. Binnenkort is er weer een gelegenheid voor een 2e kleine groep van 6 personen om een extra bezoek te brengen.

De tentoonstelling Almere Boven is samengesteld uit een collectie van 20.000 luchtfoto’s veelal gemaakt door Bart Hofmeester en Dick Sellenraad. Een unieke tentoonstelling van luchtfoto’s uit de beginperiode zonder bebouwing in combinatie met dezelfde foto uit hedendaagse tijd. Hierdoor is de ontwikkelingen van onze stad op unieke wijze in beeld gebracht.