Voeding en bewegen

Op woensdag 14 oktober vertelt voorzitter Alie Boorsma ons over het belang van beweging en voeding. Het eerste deel is beweging, door Alie uitgelegd op beeldende wijze. Elke oefening werd voorgedaan en een levendig beeld ontstaat op de eerste verdieping van View als alle leden zich tussen de tafels van hun beste kant laten zien. De binnengebrachte koffie werd al bewegend ontvangen. Van belang bij het ouder worden is de “Core stability”, de stabiliteit van de kern van je lichaam van waaruit je de handelingen kunt uitvoeren. Het bewustzijn van en bewegen vanuit de Core Stability kan vallen helpen voorkomen.

De beweegles is gebaseerd op het bewegen voor ouderen, valpreventie en voeding. De les bestaat uit het bewust worden van het belang van bewegen en manieren waarop dat kan. Dat het niet moeilijk hoeft te zijn en dat het zowel binnenshuis als buitenshuis kan alsook buiten in de tuin, op het balkon of in de directe omgeving. Het is een mindset en er moet een knop om. Kom uit het dagelijks ritme en ga bewegen en wees je er bewust van dat het belangrijk is om te bewegen.

Het tweede deel ging over voeding. Zowel voor het bewegen als over de voeding weren handige tips gegeven aan de hand van een mooie PowerPoint presentatie. Onder dankzegging voor de presentatie van Alie werd de bijeenkomst om 20:15 uur gesloten.