Varen over het Weerwater

Woensdag 23 juni combineerden wij onze wekelijkse bijeenkomst in ons clubhuis restaurant View met een vaartocht over het Weerwater. De inloop was om 17.30 uur, iets vroeger dan normaal. Op het programma stond dus een rondje varen over het Weerwater met onze kapitein Felix Verbeek. Felix en voorzitter Alie Boorsma hadden de boot van de ligplaats aan het Escherpad al vooraf naar View gevaren.

19.15 uur was het zover en gingen we aan boord en voeren richting de Boulevardflats, alwaar Odette startte met de uitleg over de prachtige gebouwen die aan het Weerwater staan. Ze vertelde wie de architect is en wat de filosofie achter het gebouw is en welke materialen er gebruikt zijn.

Odette vertelde over dé gebouwen de Wave, side by side, de aanlegsteiger, de Kunstlinie en de Esplanade waar nog diverse uitbreidingsplannen gepland staan met o.a. een horecagelegenheid. Daarna voeren we richting het Floriadeterrein, langs de nieuwe Weerwaterbrug. Het is een fiets- en wandelbrug met op de brug diverse bankjes.

We voeren langs het Floriade terrein met daar het in aanbouw zijnde schoolgebouw van Aeres hogeschool en het Foodforum van de Provincie Flevoland. Vervolgens voeren we terug via de woningen van De Fantasy naar de aanlegsteiger bij View alwaar we even voor half 9 van boord gingen. Felix en Alie hebben de boot weer terug gevaren naar zijn ligplaats.