Sinterklaasavond met Jannie Lammers

Traditiegetrouw vieren wij altijd in clubverband de verjaardag van de Goedheiligman. Altijd onder leiding van onze strenge maar altijd rechtvaardige en creatieve fellow Jannie Lammers, die ook dit jaar weer een superleuke avond had voorbereid.

Jannie heeft de groep in drieën gedeeld, waarbij we moesten aftellen. De ééntjes, tweetjes en drietjes vormden een groep. Er waren vier onderwerpen waar de verschillende groepen zich op moesten storten. Uiteraard werden vervolgens de punten verdeeld onder leiding van de geheel onafhankelijke Jannie. Over de uitslag van de onderdelen kon niet worden gecorrespondeerd. Laat staat dat er ruimte was voor discussie. Wel gaf Jannie de groepjes de ruimte om punten uit te delen aan de groepjes waar ze geen onderdeel van uitmaakten. Een één of een twee. Waar nodig greep ze in en verdeelde zelf de punten.

De onderdelen bestonden uit:

· Het versieren en in elkaar zetten van een kartonnen schoen

· Het maken van een gedicht over een andere groep

· Het vertellen van een originele gebeurtenis die ooit is meegemaakt door één of meerdere groepsleden en dit zo aansprekend mogelijk te vertellen

· Het laatste onderdeel, het tekenen van een afbeelding waarbij alle groepsleden twee touwtjes moesten vast houden. Hier komt het aan op samenwerking en overleg!

De uitslag van het geheel was dat uiteindelijk groep 3 overtuigend gewonnen heeft. Omwille van de AVG hebben we de mooie gedichten niet in dit persbericht opgenomen.

Na een geslaagde avond werd de avond afgesloten waarbij de winnaars als eerste een cadeautje mochten uitzoeken en vervolgens werden de overige cadeautjes verdeeld over de verliezers.