Clown Flo met hoogwerker naar senioren

Bron en copyright: www.weidevenner.nl  | 08/04/2020

Op woensdag 8 april is het ondanks alle problemen met corona toch een beetje een feestelijke dag voor de dementerende bejaarden in de Purmerendse verzorgingshuizen Zuidland, Avondzon, Triton en Jaap van Praag. Dankzij Rotaryclub Purmerend Weidevenne gaat contactclown Flo met een hoogwerker langs de ramen van de bejaarden.

Contactclown Flo is een soort cliniclown, maar dan voor dementerende ouderen en andere bewoners van verzorgingshuizen. Helaas is bezoek aan deze bewoners door de coronacrisis vrijwel onmogelijk geworden. Daarom werd het plan opgevat om een hoogwerker in te zetten om de senioren met de capriolen van de clown wat op te vrolijken.

Met een emmer, spons en waterspuit gaat clown Flo op grote hoogte ‘de ramen lappen’ onder het zingen van het liedje ‘ O, wat ben je mooi’. De verpleging en bewoners genieten zichtbaar. Velen van hen herkennen in de clown Ilona Boersma, want zij is naast contactclown ook activiteitenbegeleidster bij De Zorgcirkel.

Door de fantastische medewerking van Hans Sopar van Waterland Hoogwerkers en met steun van twee anonieme donateurs, heeft onze club vele Purmerendse ouderen hun gedwongen isolement even kunnen laten vergeten.