Kerstmannen (m/v) rennen in Santa Run

Frits Boddeman | 22/12/2012

Tijdens de kerstmarkt in Purmerend op zaterdag 22 december werd de stad overspoeld met honderden Kerstmannen (m/v). Die dag organiseerden zes samenwerkende Rotaryclubs uit de regio de eerste Santa Run in Purmerend. De Santa Run is een sponsorloop in kerstsfeer voor jong en oud.

Verkleed als Kerstman wandelden of renden meer dan 400 deelnemers een parcours van drie kilometer. Voor kinderen en voor ouders met kinderen in wandelwagen was er een verkorte route. Start en finish waren op de Koemarkt. Voorafgaand aan de funrun was er een gezamenlijke warming up onder deskundige leiding: handjes en beentjes in de lucht op het ritme van opzwepende (kerst)liedjes. Nee, geen ‘Stille Nacht’. Na terugkeer op de Koemarkt wachtte de deelnemers warme chocolademelk en een herinneringsmedaille. De opbrengst gaat naar speeltuin ‘De Speelkraam’, die met het geld beter toegankelijk wordt gemaakt voor gehandicapte kinderen.

Ook clubleden van RC Purmerend-Weidevenne waren paraat. Of ze renden, al dan niet vergezeld van familie en gestoken in kerstmannenoutfit, het parcours of ze boden bij de organisatie de helpende hand, o.a. in de functie van verkeersregelaar.