Rotary deelt meer dan 300 kerstpakketten uit

Foto’s Frits Boddeman | 15/12/2017

Rotaryclub Purmerend-Weidevenne heeft vrijdagavond 15 december 2017, samen met de Rotaryclubs Purmerend en Purmerend-Polderland ruim 300 kerstpakketten ingepakt. Deze worden door de clubleden de komende week bij mensen bezorgd die het nodig hebben of een steuntje in de rug kunnen gebruiken in deze dagen.

Voor veel huishoudens in Purmerend is een warme en gezellige kerst geen vanzelfsprekendheid. Leden van de Rotaryclubs maken zich in de aanloop naar Kerst sterk voor gezinnen of alleenstaanden die om uiteenlopende redenen een zware tijd doormaken. Jaarlijks stellen zij enkele honderden kerstpakketten samen met levensmiddelen. De pakketten worden persoonlijk overhandigd op de adressen, die geselecteerd werden door diverse lokale maatschappelijke instanties die nauw betrokken zijn bij de situaties van de ontvangers.

Het spreekt voor zich dat er naast veel vrijwilligers ook veel geld nodig is om zoveel kerstpakketten samen te stellen. De kerstpakkettenactie werd mede mogelijk gemaakt door Nh1816 Verzekeringen, AvéWé Groep, Rabobank, De Kweker Amsterdam, 2Food, Paardekooper Verpakkingen en Bert Ooms Transport en Logistiek.