Actie sint voor een kind

Frits Boddeman | 23/11/2013

Ook dit jaar bood RC Purmerend-Weidevenne hulp aan sinterklaas om het rond zijn verjaardagdatum een beetje feestelijk te maken, vooral bij gezinnen waar dat niet vanzelfsprekend is.

Behalve dat op 30 november clubleden op pad gaan om een aantal pieten te helpen met het rondbrengen van cadeautjes, was er op zaterdagmiddag 23 november een feest georganiseerd in de voormalige kleuterschool Prinses Marijke in Purmerend. Daar was sinterklaas in hoogsteigen persoon met niet minder dan vier pieten aanwezig. Tot ieders opluchting was het grote dikke boek van sinterklaas helemaal leeg! Enerzijds komt dat omdat er geen stoute kinderen meer zijn... Anderzijds gaat ook sinterklaas met zijn tijd mee en ontvangt hij al zijn informatie per e-mail; hij kon dus volstaan met een paar A4-tjes.

Het werd een geweldig feest waar de jonge genodigden zich konden laten schminken, meezingen en meedansen met twee meiden waar K3 (in dit geval K2) jaloers op zou zijn. Voor ieder kind was er een woordje van de sint en een natuurlijk een cadeautje. En de pieten zorgden voor een overvloed aan pepernoten!