Fietsende Rotarians gesponsord

Frits Boddeman | 11/06/2016

Doorgaans zijn het de Rotaryclubs die goede doelen sponsoren. Zaterdag 11 juni 2016 waren de rollen helemaal omgedraaid. Nu werden de Rotarians zelf gesponsord. Ze moesten er wel voor op de fiets...

Er werd door de clubleden en hun familie, een bedrag van €250,- bij elkaar gefietst door mee te doen met de grote RaboFietsSponsortocht; een 35km lange fietstocht dwars door de prachtige omgeving van groot Waterland. De bekende songtekst van Boudewijn de Groot ‘Hoe sterk is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind zichzelf een weg baant’ kwam niet in ons op. Want eenzaam waren we zeker niet, de wind hield zich koest en het regende slechts af en toe enkele druppels per uur. Prima fietscondities dus!

Rotary zou Rotary niet zijn als niet al vóór de aanvang van de fietstocht een bestemming voor het sponsorgeld was vastgesteld: het goede doel!