Voorzitters-hamer voor Suzanne Rozema

Tekst en foto’s Frits Boddeman | 05/09/2017

Als laatste activiteit in het clubjaar 2016/2017 was er op 7 juli 2017 de bestuursoverdracht. Tijdens een gezellige barbecue werd de voorzittershamer door Ruud van der Kruijf overgedragen aan Suzanne Rozema. Die kondigde aan er samen met de nieuwe penningmeester (Sjaak Lambalk), de nieuwe secretaris (Frits Boddeman) en de inkomend voorzitter Frank van Batenburg een mooi nieuw Rotaryjaar van te gaan maken.

Voorafgaand aan de barbecue werden de gebruikelijke formaliteiten afgehandeld. Er waren een bloemenhulde en presentjes voor de scheidende bestuursleden. De vertrekkende voorzitter Ruud memoreerde de onder zijn leiding ingezette nieuwe clubstructuur en kon met trots terugkijken op het aantal uitgevoerde activiteiten met als hoogtepunt de goede doelen wedstrijd ‘Heel Purmerend Bakt’. Een speciaal woord van dank was voor Kees van Wezel, de drijvende kracht achter dit evenement.

En dan is er het cruciale moment: het wisselen van ambtsketen en voorzittershamer. En in dit geval ook van een bel, die al sinds de oprichting van de club in 2009 onder beheer van de voorzitters schijnt te zijn. Bedoeld om de bijeenkomsten ordelijk te laten verlopen. Weinig clubleden hadden dit ding ooit gezien, hetgeen iets zegt van de discipline binnen de groep...

Voordat de nieuwe voorzitter Suzanne haar plannen voor het komend clubjaar ontvouwde, had ze een uitgebreid woord van dank aan Ruud, vergezeld van een aantal presentjes. Wellicht niet geheel toevallig werd Ruud verblijd met een echt lederen barbecueschort en een uitgebreide set barbecuegereedschap. Een kwartier later had hij zijn plaats achter de rokende barbecue dan ook al ingenomen. Zo gaat dat bij een handen-uit-de-mouwen club.

ZIE OOK:

Fotoalbum: Bestuurswissel 07/07/2017