Speelgoedkast en rolstoelhulp voor Hospice

Frits Boddeman | 05/06/2014

Deze week werd Hospice In Vrijheid in Purmerend door Rotaryclub Purmerend-Weidevenne verblijd met een verrijdbare speelgoedkast inclusief inhoud. Dit attribuut kan eenvoudig worden verplaatst naar de kamer van bewoners die (klein)kinderen op bezoek krijgen. Zo wordt voor zowel bewoner als bezoekers een extra gevoel van huiselijkheid gecreëerd.

Op de foto v.l.n.r. Carola de Ruijter, Sjaak Lambalk, Kees van Wezel, Dirk van der Eems

Deze schenking werd mede mogelijk gemaakt door sponsor Voortman Kantoormeubelen. Verder werd een op maat vervaardigde aluminium rijplaat aangeboden die het mogelijk maakt bij mooi weer bewoners in hun rolstoel vanuit hun kamer naar de tuin te rijden. Het benodigde geld werd vorig jaar door leden van de Rotaryclub bij elkaar gelopen, gefietst en gezwommen tijdens Triathlon ‘The Battle’. Dat evenement betrof een strijd tussen 3 teams met één gezamenlijk doel: zo veel mogelijk geld inzamelen voor goede doelen. Rotaryclubvoorzitter Kees van Wezel droeg met een handdruk de cadeaus over aan Dirk van der Eems, voorzitter van de stichting Hospice In Vrijheid. Dit onder toeziend oog van Carola de Ruijter (inkomend voorzitter van de Rotaryclub) en Sjaak Lambalk (namens Voortman Kantoormeubelen en lid van de Rotaryclub).