IJskoud op de vierde plaats...

Tekst en foto’s Frits Boddeman | 31/03/2019

Karamelijs, eigen gemaakt merengue, verse bramen en karamelsaus waren de belangrijkste ingrediënten voor een heerlijk dessert waarmee onze club in P3 op de vierde plaats eindigde tijdens de vierde editie van de Smaak van Waterland. Het evenement waarmee moederclub Purmerend-Polderland jaarlijks zoveel mogelijk geld probeert op te halen voor een lokaal goed doel.

Tijdens het evenement deden vijftien teams van Waterlandse bedrijven en organisaties met hun gerechten een gooi naar de trofee voor het beste, leukste of origineelste gerecht. Uiteindelijk moest de jury een keuze maken uit vijftien verschillende gerechten variërend van tortilla’s tot Turkse pizza’s en van dumplings tot de Polderbal en Bamesta Stoof. Nadat onze club vorig jaar de eerste prijs behaalde, moest voorzitter en tevens dessertkundige Frank van Batenburg dit jaar de fel begeerde wisseltrofee overdragen aan Anne Lankelma van Lankelma Geotechniek die met mini-hamburgers voorzien van saus à la Lankelma verdiend op de eerste plaats eindigde.

De opbrengst van het evenement gaat naar Stichting Special Forces. De stichting zet zich in om sporten en bewegen voor mensen met een beperking mogelijk te maken. Hiermee willen ze de zelfredzaamheid en (arbeids)participatie vergroten.