Weidje voor een karweitje editie 2014

Florian Jebbink | 22/03/2014

Onder het motto ‘Weidje voor een karweitje’, waarbij de fictieve munteenheid naar de wijk Weidevenne verwijst, gaan traditiegetrouw in maart leden van Rotaryclub Purmerend-Weidevenne aan de slag om zo veel mogelijk geld op te halen voor een lokaal goed doel.

In het verleden was er echt sprake van het uitvoeren van karweitjes, zoals het wassen van auto’s, het verzamelen van statiegeldflessen en dergelijke. Daarnaast werden bosjes tulpen en chocolade paaseitjes verkocht. Inmiddels zijn de tulpen en eitjes de ‘core business’ geworden.

Zo hadden we op 22 maart 2014 een plekje gereserveerd op de ‘Luikse markt’ op de Koemarkt in Purmerend. Ondanks dat die ‘Luikse markt’ door de organisatoren op het allerlaatste moment was afgelast, kregen we vergunning om dan maar individueel met een kraam op de Koemarkt te gaan staan. Zo hoefden we niet alle tulpen, die al ingekocht waren, weg te gooien. Vanaf 10.00 uur stonden we als volleerde marktkooplui tulpen, paaseitjes en wat tweedehands spellen te verkopen op de kop van de Koemarkt, naast de viskraam. Daarbij ondersteund door een heus paashaasje... De opbrengst was dit jaar voor Caritas in Purmerend; een organisatie die mensen in financiële nood helpt en ze een duwtje in de goede richting geven.

De klandizie was in het begin nog matig, maar in de loop van de middag werd het steeds drukker. Daarbij hebben we ook heel wat mensen moeten uitleggen dat de ‘Luikse markt’ niet doorging. Maar er werden ook zaken gedaan en  aan het einde van de middag waren alle tulpen, een groot deel van de eitjes en de meeste spellen verkocht. En zo kunnen we terugkijken op een geslaagde dag met een flinke opbrengst voor het goede doel.