Zuidland en Rotary vieren samen de zomer

Tekst en foto’s Frits Boddeman | 19/06/2018

De zomer moet gevierd worden. Dat vinden de bewoners van zorgcomplex Zuidland. En dat vieren gebeurt met hulp van Rotaryclub Purmerend-Weidevenne, die de bewoners op 19 juni 2018 trakteerde op een rolstoelavondwandeling. Een traditie die een jaarlijkse groei doormaakt. Zozeer zelfs dat hulp moest worden ingeroepen van Rotaryclub Purmerend die daaraan spontaan gehoor gaf.

En zo werd onder het motto ‘Vier de zomer’ een karavaan van meer dan veertig rolstoelers door Rotarians, begeleiders en familieleden naar het Groengebied Purmerland geduwd. Het gebied vormt de recreatieve schakel tussen enerzijds de recreatiegebieden het Purmerbos en het Twiske en anderzijds tussen de stedelijke gebieden Purmerend-Weidevenne en Purmerland. Onderweg werden moeiteloos enige hindernissen als kruisingen met drukke verkeerswegen en steile voetgangersbruggetjes genomen.

Halverwege werd even gepauzeerd in de nabijheid van een speeltuin - waar overigens door niemand gebruik van werd gemaakt - om een daar aangeboden drankje te nuttigen. Vervolgens ging de tocht door de wijk Weidevenne terug naar het zorgcomplex. Daar stond in de Orangerie koffie met appeltaart te wachten. Namens Rotaryclub Purmerend-Weidevenne bedankte Karin Massar iedereen die deze activiteit heeft mogelijk gemaakt met de woorden: “voor een individueel persoon is het misschien een kleine inspanning, maar het gezamenlijk resultaat is groots.”

ZIE OOK:

Fotoalbum: Zuidland 'Vier de zomer' 19/06/2018