Wintercarrousel 2017

Tekst Hans Aupers | Foto’s Jaap Bos | 17/01/2017

Dit jaar werd de traditionele ‘wintercarrousel’ georganiseerd door Rotaryclub Purmerend. De leden van de zes gezamenlijke Rotaryclubs in de regio werden op 17 januari 2017 door voorzitter Hans de Weerd welkom geheten in het BurgGolf Hampshire hotel.

Voorafgaand aan de presentatie van gastspreker Ron Koppies vroeg de voorzitter van Rotaryclub Purmerend-Waterland Gerrie Heijerman de aandacht voor het feit dat haar clubgenoot Hans Surie op 30 december 2016 na een lang ziekbed is overleden en werd er een minuut stilte in acht genomen.

Vervolgens vertelt Willem Friso Dekker (RC Purmerend-Polderland) dat hij zijn bestuur van de Voedselbank graag ziet aangevuld met twee bestuursleden. Informatie en aanmelden via Willem Frisoook voor niet-Rotarians!

Gouverneur Hetty Deinum, evenals vorig jaar weer van de partij, benadrukt het nut van samenzijn van clubs en dat je samen meer kunt bereiken. Het district kan overigens meer mensen gebruiken, er is veel te doen. Al vijf jaar wordt de PETS hier in BurgGolf georganiseerd maar de inkomend gouverneur heeft ervoor gekozen ditmaal in Haarlem bijeen te komen op 17 en 18 maart 2017. De RYLA is het weekend daarop, 24 en 25 maart 2017 met als thema ‘ethisch verantwoord bankieren’.

Gastspreker Ron Koppies (ontwikkelingspsycholoog en oprichter van Kop-zorg Psychologisch & pedagogisch adviesbureau) komt snel op stoom als hij vertelt wat hij bereikt heeft in het Alkmaarse voor kinderen en ouders over opvoeding, ontwikkeling, oplossen van psychosociale problemen et cetera. Alles lukt Ron en hij wil meer. Hij houdt ons geruime tijd muisstil met zijn bevlogen verhaal.

ZIE OOK:

Website Kop-Zorg