“Ik zit hier zó te genieten...”

Tekst en foto’s Frits Boddeman | 26/09/2017

Op de grens tussen zomer en herfst konden 34 bewoners van zorgcomplex Zuidland van de natuur en een prachtige zonsondergang genieten. Ze werden op 26 september 2017 door leden van Rotaryclub Purmerend-Weidevenne meegenomen voor een rolstoelavondwandeling door de landerijen rond Purmerend.

Het weer werkte mee, maar een dekentje over de knieën was geen overbodige luxe. Evenals eerdere wandelingen, die onze club in samenwerking met de staf van Zuidland organiseerde, werd ook deze door de bewoners weer hoog gewaardeerd. Een dame met een serieuze gezichtsbeperking - waardoor de fraaie vergezichten vrijwel aan haar voorbijgingen - verklaarde vanuit haar rolstoel: “Ik zit hier zó te genieten”. Gedachtig de slogan: Rotary making a difference is het fijn te weten dat je voor deze mensen (al is het maar een heel klein beetje) een verschil maakt...