Bewoners van Zuidland vieren de zomer

Tekst en foto’s Frits Boddeman | 20/06/2017

Met nog één dag te gaan naar de langste dag, werd op 20 juni 2017 door bewoners van zorgcomplex Zuidland alvast de zomer gevierd. Meer dan dertig bewoners werden door leden van Rotaryclub Purmerend-Weidevenne getrakteerd op een rolstoelavondwandeling door Purmerend met koffie en appeltaart toe.

Het evenement ‘Vier de zomer’ is een succes. Ten opzichte van vorig jaar was het aantal deelnemers bij deze tweede editie verdubbeld. De wandeling voerde vanaf Zuidland via de nieuwe wijken van Weidevenne naar de Melkwegbrug. Dit eerste deel van de wandeling riep bij de (veelal) oudere rolstoelers soms de vraag op waar men in hemelsnaam was. Maar eenmaal in het ‘stadje’ begon het feest van herkenning. Bij de vroegere school (nu ING bank), de Koemarkt, Dubbele buurt, Breedstraat en het raadhuis op de Kaasmarkt kwamen de herinneringen boven.

Op de terugweg werd de binnentuin van Grand café Heel Europa aangedaan voor koffie met lekkers. De huisgemaakte appeltaart kon volgens velen de vergelijking met die uit grootmoeders tijd met gemak doorstaan. Zo rond een uur of acht werd de terugtocht naar Zuidland aanvaard en werden alle deelnemers in hun rolstoel door de duwers naar hun kamer gebracht.

ZIE OOK:

Fotoalbum: Zuidland 'Vier de zomer' 20/06/2017