Cheque overhandigd aan Caritas Purmerend

13/05/2014

Tijdens de clubbijeenkomst van 13 mei 2014 was pastor Jack Noë van de St Nicolaas Geloofsgemeenschap Purmerend onze gast.

Hij vertelt hoe de Parochiële Caritas Instelling in Purmerend haar werkwijze heeft aangepast aan de veranderende omstandigheden. Werd het werk voorheen vooral achter de schermen uitgevoerd, vandaag de dag laat zij zich zichtbaarder aan de Purmerendse samenleving zien. Zij werkt samen met allerlei instanties om de nood van mensen te helpen lenigen waar maar mogelijk. Dat gebeurt niet alleen door het verstrekken van goederen, maar ook door het geven financiële bijdragen.

Als steun aan zijn werk werd hem een cheque van € 1.000,- overhandigd, bijeengebracht tijdens de actie ‘Weidje voor een karweitje’ die in maart jl. door RC Purmerend-Weidevenne gehouden. De opbrengst zal gebruikt worden voor de jaarlijkse wokmaaltijd in november, welke traditioneel door de Caritas Purmerend georganiseerd wordt voor mensen die weinig tot niets te besteden hebben. In 2013 konden 307 mensen, waarvan bijna 100 kinderen, daaraan deelnemen. Voor deze activiteit worden altijd sponsoren gezocht; de eerste sponsor dit jaar is RC Purmerend-Weidevenne.