Zomerkamp met 14 internationale jongeren

Tekst en foto’s Sandra van der Meulen | 30/06/2019

Afgelopen week waren veertien jongeren, afkomstig uit verschillende landen, te gast bij de Rotaryclubs in onze regio. Die organiseren in het kader van het zo genoemde Rotary Zomerkamp een informatief, toeristisch of sportief programma. De clubs zorgen ook voor het verblijf bij Rotaryleden thuis. Ook aan onze club de taak om een leuke dag te organiseren.

Wij namen de jongeren mee naar Amsterdam voor een spannende iPad-challenge. Dwars door het centrum moesten zij (en wij ook) verschillende vragen beantwoorden, filmpjes opnemen en gekke foto's maken. Een ontzettend leuke manier om de stad op een andere wijze te ontdekken.

Daarna was het tijd voor een paar uurtjes shoppen, waarna we terugkeerden naar Purmerend om tijdens onze clubavond nog een leuk interactief spel te spelen. Dit na eerst van de barbecue genoten te hebben bij, hoe toepasselijk, grand café ‘Heel Europa’.

De jongeren zijn inmiddels naar Brabant gebracht, waar zij nog een week bij Rotary gastgezinnen aldaar verblijven.