Dagje naar de Dappermarkt

Astrid Wouda | 25/05/2015

In de wensbox voor senioren die Rotaryclub Purmerend-Weidevenne begin 2015, ter gelegenheid van haar eerste lustrum in o.a. het verzorgingshuis Jaap van Praag had opgesteld, werden de meest uiteenlopende wensen gedeponeerd. De clubleden zijn nog steeds druk bezig om veel van die wensen in vervulling te laten gaan. Zo werden onlangs twee rolstoelgebonden dames getrakteerd op een dagje naar de Dappermarkt.

Aangekomen bij het verzorgingshuis zitten beide dames al buiten op ons te wachten en worden wij al warm onthaald. Na eerst even lekker in het zonnetje kennis met elkaar gemaakt te hebben - wat later blijkt met een zeer vertrouwd sigaretje in de hand - werden de rolstoelen in de auto gezet en gaat de reis naar Amsterdam-Oost.

Al bij de rit in Purmerend horen wij vele kreten van verbazing hoe Purmerend veranderd is sinds de tijd dat zij nog regelmatig Purmerend ‘onveilig’ maakten.

Aangekomen bij de Dappermarkt hebben we eerst lekker genoten van een kopje koffie en werden de plannen besproken wat er allemaal op de markt gekocht zou worden. Daarbij was veel humor aanwezig. “Dure schoenen zijn zonde van het geld, want onze zolen slijten toch niet”, was één van de vele hilarische opmerkingen. Zo verliep de dag met veel lachen maar ook met mooie gesprekken.

Na een heerlijke lunch op een terrasje en later nog een lekker glas drinken als afsluiting gingen we weer op huis aan en moesten we alle hoekjes in de auto benutten om de vele tasjes met aankopen kwijt te kunnen.

Weer thuis vroegen de dames of we volgende maand weer zouden gaan, zo fijn hadden zij het gehad. Maar niet alleen voor hen was het een leuke dag maar ook wij hebben genoten... en (te) veel gekocht.