Succesvolle Night Golf Sensation ‘fore’ KiKa

Frits Boddeman | 14/06/2013

Ook dit jaar organiseerden de leden van Rotary Club Purmerend-Weidevenne een spectaculaire golfnacht op de golfbaan van BurgGolf Purmerend. In de nacht van 14 op 15 juni 2013 verzamelden zich meer dan 70 golfers om de bal in het ‘zwarte gat’ te slaan.

Alle deelnemers waren het er over eens dat het een bijzondere ervaring was om te golfen in het donker, de schemering of juist in het ochtendgloren. Er werd gespeeld met speciale verlichte ballen en de baan was op cruciale posities verlicht met glowstokjes zodat men zich in elk geval een beetje kon oriënteren in de donkere nacht.

De opzet was ten opzichte van eerdere jaren enigszins gewijzigd. Op vastgestelde starttijden werd een gunshot wedstrijd gespeeld op een 9 holes baan. Daardoor kon iedereen tegelijk beginnen en eindigen met een golfronde. Dat veroorzaakte de hele nacht door een gezellige drukte in de bar ‘Downstairs’, waar de arriverende en vertrekkende deelnemers elkaar kruisten en waar niet zelden met elkaar werd getoast op een flitsende start of een goede afloop.

De verzorging van de inwendige mens was sowieso een belangrijk onderdeel van het spektakel. De hele nacht waren de Weidevenners in de weer met heerlijke hapjes en drankjes en maakte de barbeque overuren. Daarnaast werd rondgereden over de baan om de bestellingen van lekkernijen op te nemen en te bezorgen. Mocht men zijn golfballen kwijt zijn, dan waren er in ieder geval nog bitterballen...

In het ochtendgloren kon men terugkijken op een zeer geslaagd evenement en een mooie opbrengst voor KiKa. Dat veel leden daarvoor klokje rond in touw waren geweest gaf een boost aan de fellowship. En... de eerste toezeggingen van deelnemers voor volgend jaar zijn al weer binnen!

ZIE OOK:

Fotoalbum: Night Golf Sensation 14/06/2013