Primeur: Rotaryclubs in PRIDE Amsterdam

18/03/2018

Rotary Jacobswoude is dit jaar ingeloot om deel te nemen aan de PRIDE Amsterdam 2018. Daarmee gaat voor het eerst een club vanuit Rotary deelnemen aan de Amsterdamse Canal Parade op 4 augustus a.s. Rotary Jacobswoude (Leimuiden e.o.) heeft hiervoor het initiatief genomen in samenwerking met de Rotaryclubs Purmerend-Weidevenne en Eckernförde-Dänischer Wohld (Kiel, Duitsland).

Met onze deelname aan de PRIDE willen we vanuit Rotary de noodzaak onderstrepen om diversiteit tussen mensen te accepteren en vooroordelen daarover weg te nemen. Tegelijkertijd wordt daarmee één van de doelstellingen van Rotary zelf gediend, nl. om verdraagzaamheid en onderling begrip tussen alle (wereld-)burgers te bevorderen, in het bijzonder ten aanzien van de LHGBTI-community.

De meerwaarde van onze deelname aan de PRIDE kan er in bestaan dat we ons als lid van een internationale serviceclub als zodanig manifesteren in de hoop dat dit thema op de agenda van alle Rotary- en andere serviceclubs wordt geplaatst en daardoor een positieve reactie te weeg zal worden gebracht.

Om de plannen te kunnen realiseren zullen sponsors worden benaderd evenals andere Rotaryclubs in Nederland.