Tweemaal ‘Paul Harris Fellow’ onderscheiding

Tekst Sandra van der Meulen | Foto’s Sandra van der Meulen en Jaap Bos | 16/01/2018

Een bijzonder moment tijdens de Wintercarrousel 2018 van de Rotaryclubs uit de regio Waterland. Diana Bakker en Frits Boddeman kregen beiden de Paul Harris Fellow opgespeld, een hoge onderscheiding vernoemd naar de oprichter van Rotary. De onderscheiding wordt toegekend aan personen die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor Rotary en/of de gemeenschap.

Frits en Diana zetten zich al jaren in voor het Rotary Vlielandkamp voor kinderen die om uiteenlopende redenen zonder het kamp niet op vakantie kunnen. Naast een veelheid van taken binnen haar eigen club, heeft Diana zich jarenlang ingezet voor de actie ‘Help polio de wereld uit’, door te gaan vaccineren in Ghana, India en Nigeria. En Frits is, naast het Vlielandkamp, actief op het gebied van PR, branding en Rotary websites.

Frits (lid Rotaryclub Purmerend-Weidevenne) kreeg de onderscheiding voor de tweede keer opgespeld, Diana (lid Rotaryclub Purmerend-Polderland en erelid van Rotaryclub Purmerend-Weidevenne) voor de vierde keer.