Cactus in de prijzen bij Waterlandse Cookout

Foto’s Frits Boddeman | 09/04/2017

Na het succes van vorig jaar werd ook dit jaar weer de Waterlandse Cookout voor goede doelen georganiseerd. P3 vormde afgelopen zondag het domein voor mensen met lekkere trek. Voor een klein bedrag konden bezoekers genieten van de lekkerste gerechtjes, klaargemaakt door veertien kookteams van bedrijven en instellingen uit Waterland.

Ook bij deze tweede editie van het evenement was het niet alleen gezellig, maar ging het er ook heet aan toe. Alle gerechtjes worden namelijk beoordeeld door een jury. De wedstrijd draait om het leukste, origineelste en lekkerste gerecht. Rotaryclub Purmerend-Weidevenne viel in de prijzen met ‘The most delicious cactus on Earth’, een chocoladedessert van chocoladecake in een terracotta potje met daarbovenop gekleurde cream cheese. En een erbovenop geplaatste aardbei speelde voor cactus...

Het geld dat werd opgehaald door de verkoop van de gerechtjes gaat naar het goede doel: dit jaar is het thema ‘Kansen voor Kinderen’. De totale opbrengst kwam op €7.000.