‘De Sint voor elk kind!’

Carola de Ruijter | 22/11/2014

Veel gezinnen in Nederland kunnen door verschillende omstandigheden helaas geen Sinterklaas vieren. En dat is voor Rotaryclub Purmerend-Weidevenne reden om ieder jaar ‘De Sint voor elk kind’ te organiseren. Zaterdag 22 november 2014 was het weer zo ver en deden de Sint met zijn pieten ook Purmerend weer aan.

Met kloppende hartjes en luid gezang wachten de kinderen en hun ouders op de komst van Sinterklaas. Dit jaar waren er extra veel kleine pietjes meegekomen om met de kinderen te dansen en er een mooi feest van te maken.

Het is een prachtige dag geworden waarbij Sinterklaas de tijd nam voor elk kind. Aan de hand van zijn boek wist hij veel over de kinderen. Na het pepernoten eten, limonade drinken, op de foto met Sint, een paar mooie dansjes, liedjes en het uitpakken van de cadeautjes zat het feest er helaas weer op.

De kinderen gingen met een brede lach op hun gezicht en een heerlijke chocoladeletter onder de arm naar huis. De ouders waren zeer dankbaar voor deze geslaagde middag. En wij? Wij hebben ook genoten. Genoten van de blije gezichten, mooie liedjes en het feit dat je met simpele dingen iets heel moois kunt neerzetten. De organiserende clubleden hebben het ook dit jaar weer super geregeld!

ZIE OOK:

Fotoalbum: 'De sint voor elk kind' 22/11/2014