Kerstdiner met sneeuw, ster en wisseltrofee

Tekst en foto’s Frits Boddeman | 12/12/2017

Wat tegenwoordig op de reguliere Kerstdagen nauwelijks meer lukt, een gezellig kerstdiner terwijl de buitenwereld bedekt is onder een dikke laag sneeuw, lukte Rotaryclub Purmerend-Weidevenne op 12 december 2017 wel. Ploeterend door ijs en sneeuw kwamen veel clubleden, veelal vergezeld door partner, genieten van een sterrenmaaltijd in kerstsfeer bij Hotel Restaurant De Posthoorn in Monnickendam.

De feestvreugde werd ook nog eens versterkt door het feit dat De Posthoorn de dag ervoor te horen had gekregen dat de Michelin-ster in 2018 wordt behouden. Gezien de kwaliteit van de gerechten, kon daar onzes inziens ook geen twijfel over bestaan.

Het is inmiddels traditie geworden om zo rond de jaarwisseling de wisseltrofee voor de ‘club Rotarian van het jaar’ uit te reiken. De huidige bezitter, Johan Slot, had de beker daartoe nog eens flink opgepoetst. Voorzitter Suzanne Rozema hield tijdens haar speech de clubleden behoorlijk in spanning. Met het voorlezen van een lijst met steekwoorden die de verdiensten van de nieuw verkozen gegadigde karakteriseerden, werkte ze naar de climax. Dat het voorlezen van de lijst meer dan vijf minuten in beslag nam, zegt iets over hoe de winnaar zich voor de club heeft ingezet. Geheel verdiend kon Marco Bijl de trofee dan ook in ontvangst nemen.

ZIE OOK:

Fotoalbum: Kerstdiner 12/12/2017