Nieuwe kabelbaan in Kinderparadijs open

Tekst en foto’s Sandra van der Meulen | 19/10/2016

In het Kinderparadijs zijn de nieuwe kabelbaan, het toiletgebouw en de waterfietsen op woensdagmiddag 19 oktober 2016 feestelijk in gebruik genomen. De kabelbaan is dankzij een financiële bijdrage van Rotaryclub Purmerend-Weidevenne tot stand gekomen.

Aan clublid Carola de Ruijter de eer om het eerste ritje in de kabelbaan naar de overkant te maken. Daarna werd de kinderchampagne ontkurkt. De kabelbaan is door de vrijwilligers en medewerkers van het Kinderparadijs zelf gebouwd. Een enorme klus, met hier en daar wat tegenslag (zoals vandalisme, red.), maar hij staat en werkt. De kinderen beleven er veel plezier aan.

Coen Hagedoorn Bouwgroep bouwde een nieuwe toiletgroep en sponsorde de vloer, waardoor de kinderen zowel van binnen als van buiten de toiletten kunnen betreden. De Wijkkerngroep Centrum en Gors zocht een goede bestemming voor twee van haar waterfietsen en vond deze in het Kinderparadijs. Zo kan deze mooie speelomgeving voorlopig weer even vooruit.