RC Purmerend-Weidevenne als hulpsinterklaas

Door: Antoinette Bakker | 01/12/2011

Op maandag 28 november 2011 werd er door vier Pietjes, die een speciale opdracht hadden gekregen van RC Purmerend-Weidevenne, een onverwacht bezoek gebracht aan het kinderdagcentrum De Boomgaard van de Stichting Odion, gevestigd aan de Loirestraat 13 te Purmerend-Weidevenne.

Het kinderdagcentrum De Boomgaard is speciaal voor kinderen met een verstandelijke en/of meervoudige beperking. Het is een plek om te spelen en te leren welke speciaal gericht is om de ontwikkeling zoveel mogelijk te stimuleren, zowel op lichamelijk als sociaal en emotioneel gebied. Doordat het kinderdagcentrum een onderdeel is van De Brede School, ontstaat er een unieke samenwerking waarbij kinderen met en zonder beperking elkaar spelenderwijs en ongedwongen ontmoeten.

Vol goede moed en niet wetende wat te verwachten waren de vier Pietjes, gekleed in hun zondagse Pietenpak, die maandag omstreeks half elf met zakken strooigoed en cadeautjes het kinderdagcentrum binnengeslopen. Het duurde niet lang of de Pietjes waren gespot door de aanwezige kinderen.

Gelukkig hadden de Pietjes ruim de tijd en hoefden zij niet naar de Pietenschool, zodat alle groepen van De Boomgaard bezocht konden worden. Aan ieder van de aanwezige kinderen werd persoonlijk een cadeautje uitgereikt dat door de kinderen met intense emotie ontvangen werd. De één met wat meer expressie dan de ander, maar zeer intens. In totaal zijn 34 kinderen blij gemaakt met muziekinstrumentjes, hondjes, bewegende geluid makende en lichtgevende ballen, welke uitermate geschikte cadeautjes bleken te zijn. Dit mede dankzij Cruyff Intertoys, waar het inpakken van al die cadeautjes de zaterdag ervoor bijna tot overwerk leidde.

Op 5 december 2011 wordt er nog een bezoek gebracht aan het logeerhuis in de Weidevenne, waar 6 kinderen bezocht zullen worden. Hier zullen de Pietjes in verband met de drukte alleen de cadeautjes afgeven.

Met dank aan de gepassioneerde leiding van De Boomgaard dat wij welkom waren in het kinderdagcentrum en de kinderen zo intens konden zien genieten en voor het cadeautje dat wij, naast onze overweldigende indrukken, van hen mochten ontvangen.