Ter gelegenheid lustrum: uitje voor senioren

Tekst: Frits Boddeman | 11/04/2015

Een bezoek aan de vlindertuin in Waarland. Dat is wat het echtpaar Borst (82 en 77), samen met hun mantelzorger José Valk heel erg graag zouden willen. En die wens lieten leden van Rotaryclub Purmerend-Weidevenne in het kader van het eerste lustrum van de club natuurlijk graag in vervulling gaan. Voorafgaand daaraan waren deze en andere wensen van senioren verzameld in een o.a. in het Jaap van Praaghuis opgestelde wensbox.

Rond de klok van elf werd het gezelschap van huis opgehaald door de Rotary-leden Frits en Diana. Het programma van de dag was bij voorbaat flexibel. De route werd in samenspraak met het echtpaar voortdurend aangepast om zodoende langs verschillende bekende plekjes uit het verleden (o.a. het ouderlijk huis van mevrouw Borst) te navigeren. Er werden veel herinneringen opgehaald, er werd veel gekeuveld en er viel geen moment stilte. Gezellig! In de vlindertuin Vlindorado heerste de sfeer van een tropisch paradijs en konden tussen de exotische begroeiing veel in vrijheid dartelende vlinders worden gespot. Best wel een unieke belevenis, waarvan het echtpaar zichtbaar genoot. Tijdens de terugweg werd geluncht in Hoorn waarna een toeristische route naar Purmerend werd gekozen. Het werd een warm afscheid met van beide zijden dankbaarheid. Bij het echtpaar Borst vanwege het leuke uitstapje. En bij Frits en Diana omdat ze dit voor hen hadden mogen doen.