Mooie opbrengst ‘Weidje voor een karweitje’

Kees van Wezel | 24/03/2012

Onder het motto ‘Weidje voor een karweitje’ zetten de leden van RC Purmerend-Weidevenne zich op zaterdag 24 maart 2012 in voor een maatschappelijk doel en om geld te verdienen voor betere sanitaire voorzieningen op scholen in Suriname. De munteenheid ‘weidje’ is een knipoog naar de wijk Weidevenne, waar het evenement zich afspeelde.

Het was een vroege start vanuit de Rijschool van Thorald Rasker. Een groot gedeelte van onze Rotaryleden en leerlingen van het Jan van Egmond, die hun maatschappelijke stage invulden, zijn in groepjes op pad gegaan.

Een gedeelte van de groep ging naar bejaardencentrum Pastoors, heeft daar bloemstukjes gemaakt, heeft spelletjes gedaan, kaarten gemaakt en zelfs hebben wat ouderen op de Nintendo Wii gespeeld. De bewoners mochten een vrije bijdrage doen en daarnaast zijn er paaseitjes en tulpen verkocht.

Elders in de wijk is een groepje op pad gegaan om lege flessen op te halen, waarbij de opbrengst naar het goede doel gaat.

Er zijn bladeren verwijderd uit tuinen, gras gemaaid en onkruid gewied. Door de hele wijk zijn Rotaryleden, hun kinderen en stagiaires van het Jan van Egmond tulpen gaan verkopen en paaseieren gaan slijten.

Gedurende de hele dag konden bij de Rijschool Purmerend van Thorald Rasker auto’s gewassen worden. Door iedereen is hard gepoetst, stof gezogen, ramen gelapt en opgeruimd! De auto’s reden als nieuw de Wagenweg weer af.

Uiteraard is er gezorgd voor lekkere broodjes en knakworsten om de harde werkers wat extra energie te geven. De broodjes waren (deels) gesponsord door Bakkerij de Groot.

Uiteindelijk een opbrengst van bijna € 2.000,- voor een sanitatieproject in Suriname waar iedereen hard voor heeft gewerkt maar met een voldaan gevoel huiswaarts is gegaan. Het ingezamelde geld wordt in Suriname gebruikt om goed functionerende toiletten te kunnen plaatsen op een openbare basisschool in de buurt van Paramaribo.

ZIE OOK:

Fotoalbum: Weidje voor een karweitje 24/03/2012