Hoor wie klopt daar kinderen...

Carola de Ruijter | 30/11/2012

Ook dit jaar bood RC Purmerend-Weidevenne ongevraagd hulp aan de enige echte Sint Nicolaas. Op 30 november was er de Sintactie die was gericht op kinderen van gezinnen die het financieel moeilijk hebben op dit moment.

Met hulp van de plaatselijke Intertoys winkel van Barend Cruijff, konden de pietjes in prachtige pakken en met goed gevulde zakken op weg. Zo gingen ze de donkere avond van 30 november in om de kinderen thuis te bezoeken. De verbazing was op de gezichten van de kinderen te lezen als zij zagen wie er voor de deur stond. Vaak sloeg de verbazing om in spontaan gezang van sinterklaasliedjes. Ook voor de pietjes (kinderen van Rotarians) zelf was deze avond bijzonder omdat zij zagen wat hun bezoek teweeg bracht. Veel blije gezichten van kinderen die het niet altijd makkelijk hebben thuis en die vereerd waren met het bezoek en de mooie cadeautjes. Deze actie is zeker voor herhaling vatbaar. Met dank aan Intertoys en Humanitas.