Kerstactie ‘Do Good, Feel Good’ groot succes

Tekst en foto’s Frits Boddeman | 14/12/2018

Op initiatief van Rotaryclub Purmerend-Weidevenne is de traditionele kerstpakkettenactie van de gezamenlijke Rotaryclubs in de regio Waterland in een nieuwe vorm gegoten. En met succes! Er konden in de regio 500 pakketten worden uitgedeeld aan mensen die om welke reden dan ook een moeilijk jaar hebben gehad en een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Het concept is simpel: door luxe kerstpakketten te verkopen, kunnen met de netto opbrengst zogenaamde weggeefpakketten worden gefinancierd. Rotaryclub Purmerend-Weidevenne had, in samenwerking met Waterlant’s Weelde, een groot en een kleiner luxe pakket met kwaliteitsproducten uit Waterland samengesteld en de clubleden zorgden eind november voor het inpakken ervan. Onder het motto ‘Do Good, Feel Good’ konden bedrijven en particulieren deze kerstpakketten voor hun relaties, personeel of familie aankopen via de zes Rotaryclubs in de regio. Een bijsluiter bij ieder pakket attendeerde de ontvanger op het sympathieke doel van deze actie. Met hun aankoop van pakketten sponsorden de gevers niet minder dan 500 weggeefpakketten.

Op vrijdagavond 14 december waren ruim 50 leden van de gezamenlijke Rotaryclubs paraat om al die 500 weggeefpakketten in te pakken. En in de week voor Kerstmis zijn ze door hen bezorgd op de aangegeven adressen. Informatie daarover werd verkregen bij o.a. maatschappelijke hulporganisaties. De reacties van de ontvangers waren vaak hartverwarmend en ontroerend. Van een omhelzing, tranen, een fooitje (natuurlijk niet aangenomen) tot: “ik heb niemand, ik ben dag en nacht alleen”. Wat kan goeddoen dan een goed gevoel geven!

Kortom een zeer succesvolle actie met dank aan de sponsors (Abma Schreurs Advocaten Notarissen, Apotheken Zorggroep Laag Holland, Batenburg Bedrijfskundig Bureau, Bijl & Reuser Recruitment BV, Chocoladefabriek De Beemster, DB-Educonsultancy, Deen Supermarkten, Deitmers Select, Dienstencentrum Landsmeer, Electro 2000, Groenhart Group, IJskoud BV, JconnectA-Together Stronger, Mediamarkt Zaandam, Milana, PNR, Praktijk Fysiotherapie N. Kool, Putter & Zn. Schilders BV, Rabobank Waterland en Omstreken, Rijser Grafische Communicatie, Rondje Horecapersoneel, Sandrinos Fotografie, Scarabee Online Strategie, Sligro, Spa Sport Hotel Zuiver, Spot ICT oplossingen, Struijs Financial Planning, Succesvolle Opvolging, Yarden & Wouda) en verder aan iedereen die aan het succes heeft bijgedragen!

ZIE OOK:

Fotoalbum: Kerstactie 'Do Good, Feel Good' 14/12/2018

Film: Actie kerstpakketten 2018 gefilmd...