Getal 5 staat centraal bij viering 1e lustrum

Frits Boddeman | 14/10/2014

Begin 2015 is het vijf jaar geleden dat Rotaryclub Purmerend-Weidevenne van start ging als dochterclub van Rotaryclub Purmerend-Polderland. In zijn toespraak tijdens het charterfeest op 30 januari 2010 zei toenmalig voorzitter Marco Bijl: “Purmerend Weidevenne wil een ietwat eigenwijze Rotaryclub worden waarbij de leden zijn wie ze zijn, en die vooral iets voor elkaar en anderen willen betekenen!

Nou, en dat is gelukt. Een enthousiaste groep mensen - de club heeft circa 30 leden met een gemiddelde leeftijd van rond de 45 jaar, waaronder een flink aantal vrouwen - heeft in de afgelopen vijf jaar vele bijdragen geleverd ten behoeve van landelijke en lokale goede doelen. Met als toepasselijk thema ‘Geef me de 5’, wordt in het voorjaar van 2015 het 1e lustrum gevierd. Daarbij staan een aantal bijzondere activiteiten op het programma, waarbij steeds het getal 5 centraal staat:

• In overleg met Humanitas worden wensen van kinderen/jongeren geïnventariseerd. Dit kan variëren van een dierentuinbezoek tot een rondvaart door de Amsterdamse grachten. Er worden 5 wensen gekozen die we gaan vervullen.
  • Er worden in de bejaardencentra van de wijk Purmerend-Weidevenne zogenaamde droomboxen geplaatst. Van de daarin door de bewoners gedeponeerde wensen zullen we er ook 5 in vervulling laten gaan.
  • En last but not least is er op zaterdag 7 maart 2015 een spetterend lustrumfeest dat wordt gevierd samen met de 5 andere Rotaryclubs uit de regio. De opbrengst van het feest wordt geschonken aan het Kinderparadijs in Purmerend voor de aankleding van een speelterrein voor kleinere kinderen.